همه چی

علمی، ورزشی، هنری، اطلاع رسانی و...

همه چی

علمی، ورزشی، هنری، اطلاع رسانی و...

بیانه‌ی گوگل در مورد دادگاه اپل و سامسونگ


دو روز از اعلام پیروزی اپل بر سامسونگ در دادگاه گذشته و تمام شرکت‌هایی که در این

 ماجرا به نوعی دخیل هستند نظر خود را در این رابطه ابراز کردند به جز گوگل.

 

گوگل قدرت نرم‌افزاری شرکت بزرگ سامسونگ است و بیشترین فروش آندروید گوگل از

 فروش زیاد گوشی‌های سامسونگ به دست آمده است پس گوگل نیز در این شکست

 سامسونگ از اپل در دادگاه به نوعی یک شکست را متحمل شده است.

 

 

به گزارش جی اس ام امروز گوگل بالاخره نظر خود را در مورد این دادگاه و این

 پیروزی ابراز کرد.

 

بیانه‌ی گوگل به این شرح است:

 ...


ادامه مطلب ...

روش‌های ساخت انیمیشن (قسمت سوم)


روش‌های ساخت انیمیشن




در دو قسمت گذشته، ابتدا با روش‌های ساخت انیمیشن‌های سنتی (دستی) و سپس با روش ساخت انیمیشن‌های ایست‌–‌حرکتی آشنا شدید. در این قسمت، قصد داریم یکی از زیر شاخه‌های بسیار مهم ساخت انیمیشن به شکل دستی را دقیق‌تر بررسی کنیم. انیمه، زیر شاخه‌ای است که تقریباً قدمتی به اندازه انیمیشن‌های سنتی دارد و با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه آن در دنیای انیمیشن، به خودی خود، یک سبک مجزا با تعاریف و اصول معین محسوب می‌شود. سبک انیمه، در ایران نیز به لطف سریال‌های کارتونی فراوان دوران کودکی ما و هم نسل‌هایمان، بسیار شناخته شده و محبوب است. بسیاری از کارتون‌هایی که ما در کودکی می‌دیدیم، جزء آثاری بودند که در ژاپن و با در‌نظر‌گرفتن اصول این سبک ساخته شده بودند. کارتون‌هایی مانند خانواده دکتر‌ ارنست، مهاجران، رامکال و صد البته سریال همیشه محبوب فوتبالیست‌ها جزء شاخص‌ترین نمونه‌های این گروه بودند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه سبک انیمه، آثار مهم تولید شده در آن و اصول و قواعدی که امروزه به عنوان شاخصه‌های این سبک شناخته می‌شوند و در نهایت به بررسی یک نمونه از انیمیشن‌های تولید شده در این سبک خواهیم پرداخت.


...
ادامه مطلب ...

روش‌های ساخت انیمیشن (قسمت دوم)


روش‌های ساخت انیمیشن




در قسمت گذشته با مفاهیم کلی انیمیشن و روش‌های گوناگون ساخت انیمیشن به شیوه سنتی و دستی آشنا شدید. در این قسمت به بررسی یکی دیگر از سبک‌های متداول ساخت انیمیشن می‌پردازیم، سبک ایست – حرکتی (Stop-Motion)، که به نوعی از روش‌های ساخت انیمیشن سنتی محسوب می‌شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که امروزه حتی در کارهای به ظاهر غیر کامپیوتری نیز، در مراحل زیادی از کامپیوترها و توانایی‌های آن‌ها استفاده می‌شود، اما عمده کار در این روش‌ها، با کمک ابزارهای مکانیکی و فیزیکی جلو می‌رود و از کامپیوترها به عنوان یک ابزار کمکی استفاده می‌شود. حال آن که در انواع گرافیک کامپیوتری (CG)، تقریباً بیشتر مراحل، توسط طراحان و به وسیله کامپیوتر انجام می‌شود. به هر حال، سبک ایست – حرکتی که در این شماره به بررسی آن خواهیم پرداخت، یکی از روش‌های بسیار دشوار و زمان بَر و از طرفی بسیار جذاب و خلاقانه است. سبکی که خود زیرشاخه‌های فراوانی دارد، اما اصول کلی کار همچنان مانند تمامی انیمیشن‌ها و تصاویر متحرک و فیلم‌ها، برپایه همان ویژگی ماندگاری تصویر در چشم انسان است.




شرکت هیولاها



سبک ایست – حرکتی‌ 
ساختار این سبک بر‌اساس به حرکت درآوردن مکانیکی اشیای از پیش ساخته شده (Objects) در طول زمان و عکس‌برداری از آن‌ها است. سپس این عکس‌ها به صورت متوالی و با سرعت مناسب، پشت سر هم به نمایش در می‌آیند تا توهم حرکت را ایجاد کنند. در این سبک کیفیت و در اصطلاح تخصصی نَرمی (Smoothness) انیمیشن، کاملاً به میزان تغییرات اشیای صحنه در هر فریم بستگی دارد. به این معنا که هر چقدر تغییرات جزئی‌تر باشند، پرش‌های تصویر و خشک‌بودن انیمیشن از میان می‌رود. برای نمونه، کاراکتری که دستانش به صورت موازی در پهلو قرار گرفته، اگر طی ده فریم از این وضعیت به حالتی برسد که دستانش را به دو طرف باز‌کرده، نتیجه کار بسیار خشک‌تر از حالتی است که این تغییرات، در همان زمان، اما با تعداد فریم‌های بالا (مثلاً 24 فریم) به ثبت برسد. 


...
ادامه مطلب ...

روش‌های ساخت انیمیشن (قسمت اول)


روش‌های ساخت انیمیشن




امروزه، انیمیشن‌ها به یکی از مهم‌ترین ارکان دنیای هنر و سرگرمی در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند. هنری که بر‌خلاف تصور عامه مردم، قدمتی چندین هزار ساله دارد و روز به روز با به کارگیری فناوری‌ها و روش‌های خلاقانه و نوین، دریچه‌های جدیدی را به روی علاقه‌مندان باز می‌کند. هنری که سال‌ها قبل به همت بزرگانی مانند والت دیزنی، ارزش‌های خود را بیشتر از قبل نمایان کرد و امروزه نیز ابَر شرکت‌های بزرگی مانند پیکسار و دریم ورکس به کمک صدها متخصص و با بهره‌گیری از کامپیوترها و نرم‌افزارهای گوناگون از یک سو و کارگردان‌ها و انیماتورهای معتبری مانند تیم برتون، هایاو میازاکی، جان لِسِتر و... از سوی دیگر، روز به روز در حال گسترش این هنر محبوب هستند.


در این سلسله از مقاله‌ها که با هدف شناساندن سبک‌ها و روش‌های گوناگون ساخت انیمیشن به علاقه‌مندان نگاشته می‌شود، سعی بر آن است تا مخاطبان ایرانی، با دقت نظر بیشتری به این «هنر» نگاه کنند.



...
ادامه مطلب ...

انیمیشن چیست؟

انیمیشن چیست؟

انیمیشن نمایش سریع و پشت سر هم تعدادی تصاویر است. این تصاویر می توانند نقاشی، جسم، یا حتی مدل زنده باشند که با تغییر شکل، یا عوض کردن محل قرارگیریشون، توهم حرکت به وجود بیاید. این حس حرکت را با روشهای مختلفی می توان بوجود آورد. متداولترین شکل انیمیشن، کارهای سه بعدی یا دوبعدی است که برای سینما یا تلویزیون ساخته می شود. در عین حال شکل های دیگری از انیمیشن هم وجود دارد.


قالبهای مختلف انیمیشن:

- انیمیشن سنتی (دو بعدی و دستی)
- انیمیشن Stop Motion (حرکت دادن اشیا یا عروسکها)
- انیمیشن کامپیوتری
- انیمیشن تلفیقی


فرق اساسی انیمیشن با فیلمی که به وسیله ی دوربین فیلم برداری

 گرفته شده است در آن است که فریم های فیلم سینمایی در واقعیت

 پشت سر هم قرار دارند؛ در حالی که در انیمیشن ممکن است

 فاصله ی برخی فریم ها (که پشت سر هم قرار دارند) در واقعیت

 بیش از چند روز باشد.


روش های مختلف ساخت انیمیشن:

...

ادامه مطلب ...

تفاوت رباتیک و مکاترونیک



رباتیک در تمام دنیا و از جمله ایران خواهان و طرفدار زیادی دارد.مسابقات زیادی از
 جمله مسابقات ایران اپن در کشورمان برگزار میگردد. آموزش رباتیک از سنین کودکی و
 حتی از پیش دبستانی  به فرزندان ایرانی داده می شود و حتی بزرگترین خانواده رباتیک
 در ایران تحت عنوان خانواده رباتیک آراد به آموزش روباتیک مشغول است. این امر
 موجب شده تا رشته روباتیک در چند سال گذشته وارد دانشگاهها شده و تدریس
 شود.امارشته رباتیک چه رشته ای است؟ تفاوت رباتیک با مکاترونیک چیست؟هنوز عده
 بسیاری در تفکیک این دو رشته به مشکل می خورند.





    امروزه دو علم مکاترونیک و رباتیک در ایران یک علم جدید شناخته می شود ، هر دو
 رشته در ایران در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. متاسفانه بعضی
 ها در ایران این دو رشته را یکی می دانند یا دیده شده است که مهندسی رباتیک را یکی
 از گرایش های مکاترونیک نام می برند . این درست است که یکی از گرایش های
 مکاترونیک در مقطع کارشناسی ارشد "طراحی ربات" است اما رشته های مکانیک
 طراحی کاربردی ، مکانیک ساخت و تولید ، کنترل ، هوش مصنوعی نیز دارای گرایش
 رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد می باشند . این در حالی است که رشته ی رباتیک با
 رشته های مکاترونیک ، مکانیک طراحی کاربردی ، مکانیک ساخت و تولید ، کنترل و
 هوش مصنوعی متفاوت است. چون رباتیک اسم  یکی از گرایش های رشته ی مذکور
 است دلیل نمی شود که رباتیک را زیر مجموعه ی آن رشته بنامیم. امیدواریم با خواندن
 این مقاله تفاوت مکاترونیک با رباتیک بر خوانندگان روشن شده باشد و این مقاله جرقه ای
 باشد برای گسترش مهندسی رباتیک در دانشگاه های کشور که هنور اقدام به راه اندازی
 این رشته ننموده اند.
...

 

  ادامه مطلب ...

آشنایی با سیستم عامل ویندوز 8

Windows_8_Logo.svg

Windows 8 Release Preview Start Screen.png

ویندوز ۸ (به انگلیسی: Windows 8) آخرین نسخه سیستم‌عامل ویندوز شرکت

 مایکروسافت می‌باشد که قرار است در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شود. ویندوز ۸ برای

 استفاده در رایانه‌های شخصی، تبلتها و تلفن‌های همراه تولید می‌شود. این سیستم‌عامل

 هشتمین نسل از سیستم‌عامل‌های ویندوز می‌باشد و به همین دلیل نام آن را ویندوز ۸

 گذاشته‌اند. مایکروسافت قصد دارد سیستم‌عامل ویندوز ۸ را با پردازشگرهای ۱۲۸ بیت

 سازگار کند، ویندوز ویستا و ویندوز ۷ از پردازشگرهای ۶۴ بیت پشتیبانی می‌کنند. از

 قابلیت‌های این سیستم عامل می‌توان به ارتباط سریعتر با استفاده از یواس‌بی۳ و بلوتوث۳،

 پشتیبانی از پردازنده‌های ARM، رمزگذاری کامل دیسک سخت، حساسیت نسبت به نور

 محیط، تشخیص چهره کاربر برای لاگین و لاگ اوت کردن،

رابط کاربری مترو، برجسته‌ بینی سه بعدی و پشتیبانی تلویزیون بی سیم اشاره کرد.



حداقل سخت افزار مورد نیاز برای نسخه پیش نمایش انتشار ویندوز ۸
معماری(IA-32) (32-bit)(x86-64) (64-bit)
پردازنده1 گیگاهرتز، به شرطی که دارای ویژگی‌های NX، PAE و SSE2 باشد.
حافظه (RAM)1 GB2 GB
کارت گرافیکیدایرکت ایکس ۹ یا بالاتر
HDD فضای آزاد۱۶ گیگابایت۲۰ گیگابایت



ادامه مطلب ...

آشنایی با سیستم عامل ویندوز 7


ویندوز ۷ (به انگلیسی: Windows 7) (پیشتر با اسم رمز Vienna و Blackcomb) هفتمین نسخهٔ سیستم‌عامل از مجموعهٔ مایکروسافت ویندوز است که در تاریخ ۲۲ اکتبر سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. ویندوز ۷ برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شامل انواع خانگی و اداری تولید شده‌است. این سیستم‌عامل هفتمین نسل از سیستم‌عامل‌های ویندوز می‌باشد و به همین دلیل نام آن را ویندوز ۷ گذاشته‌اند.

از ویژگی‌های این نسخه که بیشتر مورد توجه‌است می‌توان به پشتیبانی از قابلیت چند لمسی، طراحی دوباره ویندوز شل، نوار وظیفه و یک سیستم شبکه خانگی به نام گروه خانگی نام برد، همچنین به نقل از مسئولان مایکروسافت، ویندوز ۷ نسخه ارتقا یافته و بهینه شده ویندوز ویستا می‌باشد.







حداقل سخت‌افزار لازم برای راه‌اندازی ویندوز ۷
ساختار۳۲ بیتی۶۴ بیتی
سرعت پردازش۱ گیگاهرتز
حافظه RAM۱ گیگابایت۲ گیگابایت
کارت گرافیکسازگار با دایرکت‌ایکس ۹٫۰ و حافظه گرافیکی ۱۲۸ مگابایت (برای آئرو ویندوز)
فضای خالی دیسک سخت۱۶ گیگابایت۲۰ گیگابایت
گرداننده نوریدی‌وی‌دی-رام (فقط برای نصب ابزارها بوسیله دی‌وی‌دی یا سی‌دی)
ادامه مطلب ...

آشنایی با سیستم عامل مکینتاش



آشنایی با سیستم عامل مکینتاش - Mac

 



تاریخچه اپل به دهه 70 میلادی برمی‌گردد، زمانی که کار خود را به عنوان یکی از
 پیشگامان ساخت کامپیوترهای شخصی آغاز کرد و سپس توانست با نوآوری‌های خود در
 زمینه آسان‌تر کردن کار با کامپیوتر، بخش عمده بازار کامپیوترهای شخصی را تصاحب
 کند.
...

ادامه مطلب ...